No-arbejde og alle betaler ved Ground Zero som ombygningsudgifter udgoer 96 mio $ under lempelige EU-regler

I de næste tre år, kunne der ikke arbejde job tilføje 96200000 $ til omkostningerne ved de mange World Trade Center ombygning projectsBY Brian Kates

No-arbejde jobs i en hob-linked union kunne tilføje næsten $ 100 millioner til de offentlige omkostninger til ombygning Ground Zero, en ny rapport afgifter.

Real Estate Bestyrelsen New York, en stor udviklernes gruppe, siger antikverede regler lad en gruppe af kran og tungt udstyr arbejdstagere lomme sekscifret lønsedler for lidt mere end at dukke op.

I de næste tre år ikke arbejde job, der kontrolleres af de lokale 14 og 15 i Operating Engineers kunne tilføje $ 96200000 til omkostningerne ved World Trade Center-projekter, REBNY siger.

Projekterne omfatter Freedom Tower, transit-hub, den 9 / 11 Memorial og de omkringliggende gade arbejde.

Entreprenør og fagforening kilder bekræftede, at de otte tårnkraner på WTC site garanti en guldgrube for lokale 14 drift ingeniører og den lokale 15 specialister, der løser dem.

På én dag i midten af ​​marts, for eksempel, entreprenører sagde 56 af 204 lokale 14 og lokale 15 medarbejdere på stedet afholdes arbejde job.

Bestyrelsen udarbejdede statistikker i boble til kontrakten samtaler med operativsystemet ingeniører og alle byens konstruktion fagforeninger, som starter næste måned.

Lokale 14 og 15 tjenestemænd vendte ikke tilbage opkald om en kommentar.

Mange af de job, er levn af en æra, hvor Colombo og Genovese kriminelle familier kontrolleret Lokale 14 og 15. Lokale 14 har været under en føderal skærm siden 2009.

Et eksempel er på fuld tid Local 14 \ "master mekanik \" kontrahenten skal hyre, når fem stykker af tungt udstyr eller tre tårnkraner er i brug.

Med en $ 135,000 grundløn, kan en mester mekaniker lave en svimlende $ 405,000 om året med overarbejde, der er garanteret af seks-dages, 12 - til 16-timer-en-dag tidsplaner. Velfærdsydelser, forsikring og andre omkostninger vandre den årlige regning til $ 700,000 til dette ene mekaniker.

Det er et latterligt krav, REBNY siger, fordi producenten eller kran ejeren ikke reparationer, ikke kontrahentens mester mekanik.

I stedet er de priste tillidsrepræsentanter, en deltids-job i de fleste fagforeninger. Med tre krævede på stedet en dag, der skulle koste omkring 6.300 tusind dollars gennem 2013, bestyrelsen siger.

Master mekaniker Carl Carrara Sr, identificeret som en Genovese associeret blev opkrævet i et 2003 afkrævning sammensværgelse som pøbelen bemærkning mand i en no-show svindel på Museum of Modern Art.

Han og seks andre master mekanik erklærede sig skyldig, at året i to tilfælde at sætte en stor del af Lokale 14 og 15's ledelse bag tremmer.

Lokale 15 kræver en tilsvarende stykke af aktionen via \ "® vedligeholdelsesteknikere. \" De er forpligtet på stedet på fuld tid, når en mester mekaniker er der, og tre store stykker udstyr, der opererer i tilfælde af eventuelle maskiner skal rettes.

\ "Der er noget for disse fyre at gøre, \" en World Trade Center byggeri vejleder sagde. Eliminering dette krav vil kunne spare 7.500 tusind dollars over tre år på Ground Zero, REBNY siger.

Så er der den lokale 15 position \ "kran smørenippel, \" et levn fra dengang nødvendige udstyr hyppig smøring. En smørenippel kræves på stedet, når en tårn kran er i brug.

Dag, med smørenippel simpelthen brande op af kranen i starten af ​​arbejdet. Med overarbejde, kan han tjene mere end $ 100.000 om året.

Og der er lokal 14's \ "stationært udstyr operatør, \" med en tildelt hver kompressor, svejsemaskine og spray fireproofer i brug. Med overarbejde, træk de ned omkring $ 110,000 om året, REBNY skønnet.

En World Trade Center bygning supervisor som bad om ikke at blive identificeret siges teknologi har reduceret opgaven til to simple funktioner: \ "De tænder for maskinen om morgenen og slukke den om natten, \" projektlederen sagde. \ "De er stort set ikke-væsentlige. \"

REBNY ønsker byen at løsne EU's indflydelse på, hvem der får licens til at betjene tunge maskiner.

Nu kan kun operatører med byen licenser arbejde her, og ansøgerne skal træne med byen kranførerne - stort set alle organiserede arbejdere. Det giver de to lokale kvælertag på større projekter.

\ "Lokale 14 og 15 er hammeren. De har magt til at lukke ned et job, \" siger Steven Spinola, formand for REBNY, der ønsker at være i stand til at ansætte nationale licens kran-operatører.

Ingen kommentarer: